lördag 10 april 2010

På besök i Falun

Idag arrangerad DAK sin årliga vårmarknad i Falun. Den var välbesökt och hade ett rätt normalt utbud av moped- och bildelar och kuriosa.

Nu hade PV-klubben  kommit på den briljanta idéen att ha sitt årsmöte i andra ändan av stan kl 11 så jag fick springa runt som en gasell för att hinna runt på en timme.

Tyvärr hade jag glömt vägbeskrivningen hemma, men en konferensanläggning som ligger på kanten till världens mest berömda gruvhål borde inte vara så svår att hitta. Trodde jag. Men tyvärr var skyltningen helt obefintlig och inte en PV syntes till på hela dagen så när klockan närmade sig halv tolv så gav jag upp och åkte hem.

Dagens fynd då? En original rephandbok till Chevan hittade jag. Nu hade jag en nytryckt tidigare men det är rätt dåliga bilder i den. Dessutom blev det ett par skivor och några tidningar.



Finbilsparkeringen var ganska tom. Men de flesta hade blivit hänvisade till den vanliga parkeringen, som den här fina Amazonen vars bakdel jag beundrade de 5 milen från Hedemora till Falun.

3 kommentarer:

Mercury sa...

Ha ha jag gillar vårtecken men den där Burkae Bersica kände jag inte till det rätta namnet på men jag har också sett en och annan titta fram.
Vad irriterande att inte hitta stället för det mesta brukar det lösa sig.DalarnasAutomobilKlubb fick surfa för att ta reda på vad DAK är.

Grandprix 63 sa...

DAK-marknade hade jag alldeles missat. Den brukar vara bra

Karlsson sa...

Marknaden var inte alls tokig.
Jag skulle nog ha stannat kvar där istället...