tisdag 28 februari 2012

Garageportar

Det är inte så ofta jag skriver om sport men för ett år sedan hade jag ett inlägg om just detta ämne. Nu har jag hittat ett bleknat fotografi med min barndoms garageportar vars vertikala ribbor effektivt hindrade en karriär som tennisproffs. Efter max ett par slag lyckades man träffa någon av dessa ribbor och då försvann bollen iväg åt alldeles galet håll. Så istället för att jaga bollar ivrigt påhejad av aristokrater och rita kalsonger i något avlägset skatteparadis så har jag fått försörja mig på hederligt arbete. Där ser man hur det kan gå.
Fast jag kanske ska tillägga att jag inte är missnöjd på något sätt. Mina erfarenheter som dräng, bussförare, bilmek osv är säkert mer intressanta än dom man får av att sitta fast i jetset-träsket.

2 kommentarer:

Gittan sa...

Ja tänk hur det kan bli! ;)

Rockwell sa...

-Ja, och du slipper tennisarmbåge!