måndag 5 juli 2010

Resan norröver

Eftersom jag blev nyfiken på Mid Sweden Nat´s så packade jag i campinggrejerna i Pvn och for norrut i torsdags. Enligt Eniro skulle det vara knappt 30 mil och resan borde ta 3,5 timmar. Men det förutsatte att man höll sig till rv68 och E4:an. Men sådant är inte så roligt så jag försökte leta mig fram med lite fantasi och en inte alltför detaljerad BP-karta från -67. Och till slut var jag framme.

Träffen var en mycket avspänd och trevlig tillställning. Precis som Grandprix63 beskrev den förra sommaren. Vädret kan man inte heller klaga på, eller, jo om man vill kan man naturligtvis göra det. Lördagen var årets varmaste dag och temperaturen höll sig runt 30 grader i skuggan. Men det är att föredra framför regn och åska.
Området, Fredag, ganska tidigt på morgonen (lokal tid)

Samma åker fast på Lördagen.

Vid bedömningen vart det första pris i 70-talsklassen för den här Buicken.

1 kommentar:

Mercury sa...

Oj det var inte måttligt med aktiviteter och band, tycker synd om saaben utan olja, det är väl nåt för pojkar kan jag tänka mig.Det ser mycket trevligt ut.