torsdag 29 juli 2010

Exklusivt

Vid gårdagens träff i Rembo lyste jänkarna, liksom solen, med sin frånvaro. Vad gäller de förstnämnda så befann de sig på cruising i Falun. Vad solen beträffar så doldes den av industrisemestergråa moln. Men det hindrade inte att det kom en del fina bilar ändå.

Först ut kommer Jaguar E-type som har valts till den snyggaste bilen genom tiderna av tidningen Daily Telegraph. Och visst är dom vackra. På mitt egna lilla vis kom jag även fram till att med den generösa bakluckan borde den fungera utmärkt som shoppingbil. Den raka sexan på 4,2 liter ser även till att man hinner fram till affären innan dom stänger. 70000 hann man med att tillverka mellan 1961 och -75.

Lite längre bort stod den här Humber Pullman Limousinen från -53. En mycket elegant vagn som enligt uppgift har gått som direktionsbil i Västerås om jag minns rätt.

Den har dessutom ovanligt snygga navkapslar enligt kamraten Kjell.
(Nu sa han inte så på riktigt utan det har jag hittat på alldeles själv. Men det skulle kunna vara sant)


Sist ut kommer ett märke som har byggt jättefina bilar men som jag har en något försiktig inställning till när det gäller deras nyare årgångar. Den här 300 var deras värsting under 50-talet. Här åker man ståndsmässigt.

Inga kommentarer: