söndag 7 mars 2010

Second hand i Hedemora

Igår var det meningen att jag och den yngre generationen skulle åka och försöka fylla på skafferiet. Medan jag väntade på att han skulle vakna hittade jag en notis där Hedemora beskrevs som loppisarnas Ullared. Det lät intressant. Det är en trevlig liten stad som jag av någon anledning inte besöker alltför ofta trots att det inte är längre dit än till de andra grannkommunerna.

När jag började inse att tonåringars mornar infaller någon gång mellan tolv och ett på dagen så gav jag mig iväg på egen hand för att inventera. Och stort var det. Bara Erikshjälpen fyllde 700 m2 och hade två mindre grannar. Sen fanns Röda korset en bit därifrån.

Dagen fynd? Rätt klent med tanke på utbudet. Kanske letar jag efter fel saker? Två tidningar och Mona Wessman och Lennart Eriksson på EP vart det i alla fall.

4 kommentarer:

Larsson sa...

Minsann är det inte en Studebaker som syns på vykortet?

Karlsson sa...

Det är inte helt omöjligt.

Raggmunk sa...

Hedemora med både Shell och Esso, Och nog är det en Studebaker alltid.

BL sa...

Shell macken en av de tuffaste minns den från förr...
Låg ett konditori i vita huset rakt fram och en färgaffär tvärs över gatan. ner mot torget till höger var det ett fall på någon meter skyffat av en kätting. Där råkade jag knuffa ner en "kamrat" från lekis när vi var på väg hem en gång...

minns att jag stannade inne några dagar efter det..

Bodde till vänster i bilden borta vid brandstationen.

jaja, flyttade därifrån efter ettan, så det är några år sedan. Men jag minns i alla fall när det var mc-tävlingar.