söndag 28 mars 2010

Lidköpingsmarknaden

Igår var jag och några kamrater till Lidköping och besökte Powers marknad. Det första som vi lade märke till när vi kom fram var att staden och den nya fina arenan saknade två saker. Det ena var snö och det var trevligt att se gräsmattor (även om dom var rätt gråa och trista) för första gången på fyra månader. Det andra var parkeringsplatser.

Väl inne så noterade vi att det var gott om plats så det gick det att ta sig fram trots att det var mycket folk. Utbudet var ungefär som väntat. En hel del delar och lite annat också.
Hade man haft stora plånboken med sig hade man kunnat köpa sig en Dodge Custom Royal 1959. Fast det hade man ju inte... Jag fick i alla fall med mig ett par nya sealed beam-strålkastare hem. 



Det stod en Pontiac utanför som såg lite bekant ut...

2 kommentarer:

Grandprix 63 sa...

Jaså Karlsson var på plats?
Synd att jag inte visste om det. hade ju vart kul att skaka tass.
Jag träffade i alla fall Svammelsurium- Mårten så vi var åtminstone tre bloggare i Lidköping.

Hoppas du gjorde några fynd.

Mercury sa...

Jag kände också igen bilmodellen men att det var den "äkta" hade jag inte förstått. Vad roligt att ni är ute och kör med de fina bilarna. Ser ut att ha varit en trevlig marknad.