söndag 14 mars 2010

Marknad i Borlänge

Idag var det veteran&kuriosa-marknad i Borlänge. Fast det var som väntat mycket kuriosa och lite veteran.
Jag hittade ett par skivor och några tidningar som fick följa med hem.

På parkeringen var det ett par bilar som stack ut från mängden.

Först en Chrysler New Yorker 1966. En av 9432 tillverkade tvådörrars HT.   (Rätta mig om jag har fel)

Duett 1968. Om jag inte misstar mig så var den i Norberg på cruisingen förra sommaren. Hoppas inte ägaren tar illa upp om jag säger att den är mer busig än vacker.

1 kommentar:

Mercury sa...

Skoj med entusiaster som plockat fram sina veteraner. Jag lhoppas att det snart tinar fram några häruppe också. Jag såg en riktigt fet ny amerikanare igår en med klass men jag kunde inte identifiera den. Hoppas jag ser den igen jag tror det var en 2000-talare och de är ovanliga.