söndag 24 januari 2010

Inte snygg men snål!


Det skulle kunna vara en fd flickväns beskrivning av Hamstern, men den här gången är det Teknikens Värld som i nr 4/67 har testat Ford Taunus 15M. Här har jag lånat lite bilder därifrån.


Är det någon som är spekulant på en dylik vagn så kan jag skicka hela testet. Fast dom verkar vara svåra att få tag på. Kanske ägarna är så nöjda att dom vill behålla sina exemplar?






Det är en praktisk bil för den som har många badbollar...


Visste ni förresten att M står för "Meisterstück" vilket borde bli Mästerverk om man försöker sig på att översätta.



4 kommentarer:

Mercury sa...

Den har charm iallafall men jag måste hålla med om att den modellen inte är snygg.

Det finns inte många Taunus kvar blir jätteglad när jag får syn på en. (Jag skulle själv gärna ha en 69ans modell. Skitsnygg.)

Larsson sa...

Fast kanske den bästa Taunusen någonsin?

GeoTaifun sa...

Min far hade tre stycken. Den första var en ny '67:a, en röd. Denna byttes upp mot hösten 1969 mot en ny vit '70:a. Den kvaddade min mor efter några månader så vi fick en ny röd istället. Mnns att min far älskade framhjulsdriften efter att ha åkt Anglia, Cortina, 17m och 12m tidigare.

Karlsson sa...

Då mina erfarenheter av Taunus är tämligen begränsade så får vi lita på Larsson goda omdöme.
Men rent utseendemässigt finns det några äldre modeller jag tycker är rätt snygga.