lördag 9 januari 2010

Lille Gerhard

Idag har jag återigen varit på en liten utflykt till Dalarna. Då passade jag på att besöka Hednamissionens*) secondhandbutik 33:an i Krylbo för att titta igenom deras utbud av vinyl. Till största delen var det andliga LPskivor som bjöds ut men jag hittade på 5 stycken som jag tyckte såg intressanta ut. Priset var satt till 5 kr styck och pengarna går till bättre behövande så man behövde inte vara så kräsen. På en av skivorna hittade jag den här uppföljaren till Den Siste Mohikanen med Lille Gerhard. Det står ingenting om vilken år den är producerad och det verkar inte finnas någon användbar information på nätet heller.

*) Hednamissionen var farmors benämning på såna här mer eller mindre religiösa hjälporganisationer som man brukade skänka överblivna kläder och sånt till. Om någon undrade.

2 kommentarer:

Johan sa...

Jag har sett denna. Interdisc var en etikett under SweDisc om jag minns rätt. Lille Gerhard var en av många artister som var signade där, så de satte väl ihop några av dem till en barnskiva helt enkelt. :)

BL sa...

Det var nog inte bara din farmor. Tror det är en ganska allmän benämning på denna verksamhet. Åtminstone i vissa kretsar. åtminstone i Dalarna. ;)

om du vill förkovra dig så:
http://www.biblioteket.stockholm.se/default.asp?id=8227&extras=159853%2FID

Fast det kanske är liiiite överkurs!

fast skivan var ju kul!