tisdag 18 oktober 2011

Ett fläckfritt förlutet

Under hel min uppväxt fanns det alltid en tub Raffinol i garaget. För er som inte haft förmånen att testa så var det ett väldigt bra medel när man vart oljig och smutsig om händerna. Inte behövdes det något vatten heller så man kunde bli ren och fin även om man hade fått "mankemang med kärran" långt hemifrån. Och då till min stilla undran. Hur kunde man från Grummebolagen bara sluta tillverka en sådan produkt? eller är det Läkemedelsföretaget Kabi eller statliga Tobaksbolaget som ligger bakom i egenskap av tidigare ägare till det snart 130 år gamla företaget? Vad vet jag? Och jag får väl gå runt och vara lite oljefläckig tills den nuvarande ägaren Cederroth kommer på att världen var lite bättre och renare förr....
19449

4 kommentarer:

Perra sa...

Javisst var det bra. Fick ut sådana på jobbet så det fanns tuber i bilen, i garaget och i hemmet... Har nog några tuber kvar också om jag letar.

Gittan sa...

Stomatolleende karl i vitskjorta...kan han verkligen varit i garaget å smutsat ner sig

Imperial58 sa...

Det använde morfar!

Karlsson sa...

Ja du Gittan, i reklamens värld är ingenting omöjligt....

Sen undrar jag också när det slutade tillverkas? Om det är någon som har koll på det?