lördag 16 juli 2011

Veckans fynd

Idag när semestern startade gjorde jag en tur till Hedemora och tur var väl det. Efter att ha travat runt på Erikshjälpen en stund konstaterade jag att dom inte hade fått in något av intresse sen jag var där sist. Men på vägen ut hittade jag på ett rätt skapligt campingbord

Några minuter senare var jag 120 kronor fattigare när jag bar iväg den Treetexskiveförsedda friluftsmöbeln med sina två stolar över parkeringen. Och visst kändes det som ett fynd. Likadana bord fanns i Västerås förra helgen men då var det en nolla till på prislappen. Nu är det en liten skada på ena skivan men det går att dölja om man hittar en blårutig liten duk att lägga på.

Jag är osäker på årsmodell men Treetex tillverkades av Mo och Domsjö AB mellan 1930 och -69 ungefär och det känns lite äldre än Origo? Törs man gissa på sextiotalets början så man kan ha det med i PVn utan att skämmas?

3 kommentarer:

F.S. sa...

Inte skall du skämmas för det bordet!

Lempa sa...

Har ett likadant fast rött...och det är från tidigt 60 tal.

Karlsson sa...

Riktigt där Sid, inte behöver man skämmas.