måndag 20 juli 2009

Hemma igen.

Hemkommen och uppackad kan jag konstatera att det har varit en lyckad resa. Och det funkade bra att lämna GPSen hemma och åka efter kartboken från 1967. I värsta fall kan man alltid stanna och leta på en vänligt sinnad inföding och fråga efter vägen. Östgötar verkar vara ett väldigt trevligt folk. 65 mil blev det till slut. Bortsett från Västmanland och Närke som mest vart en transportsträcka fick jag se en hel del av Östergötland.



Det var fler än jag som åkte på nostalgitripp. Den här stod parkerad utanför Rundradiomuseet.
En "Volvo Sonett med sex förgasare". (för er som behöver friska upp minnet finns en länk här)


En väldigt trevlig egenskap hos Motormuseet var miljöerna som dom byggt upp runt fordonen.



El Camino -59. Praktisk och vacker. En sån vill jag ha.




En staty jag hittade utanför nunneklostret i Vadstena. Jag vet inte vad den heter eller nåt men jag gissar på "Kan man få en munk till kaffet? gärna en dubbelpipig."


"Skilsmässodiket" i Borensberg. Satt och väntade en stund ifall Svante Grundberg skulle komma förbi i kanoten.

Inga kommentarer: