tisdag 23 augusti 2011

Hundrafyrtiofyran

Som Gp63 skrev så har 140-modellen fyllt år. Även jag har hunnit med att äga ett par stycken. Min första bil var en orange -74 som tjänstgjorde 5 år innan en svetsintresserad kamrat frågade om jag inte kunde tänka mig att byta jämt med en PV och det kunde jag ju som tur var eftersom delar av golvet hade försvunnit ur 142:an. Det får väl ses som en av mina få lyckade bilaffärer. Det är samma PV som brukar synas här lite då och då.

Vid ungefär samma tid på andra halvan av 80-talet införskaffades ännu en Volvo, denna gång en 144 av första årsmodellen. Den är ett bättre exempel på hur talanglös jag är som bilförsäljare för den har jag inte lyckats bli av med alls, så den står numera och väntar på en renovering. Fast det lär dröja innan jag får tid att ta tag i den biten?
Här glider jag runt i Norberg runt 1990.

20 år senare. Pga platsbrist fick den flytta ut ur logen den vintern.

Inga kommentarer: