söndag 26 december 2010

Mellandagsrea

Igår besökte undertecknad den traditionella mellandagsrean i Avesta. Man kan väl säga att det gick så där... På den stora elektronikkedjan (den med gröna plastpåsar) frågade jag ett affärsbiträde var antistatborstarna förvarades. Något dylikt hade ynglingen aldrig hört talas om så han begav sig iväg för att få upplysning av sina medarbetare. Efter en liten stund kom han tillbaka och berättade att några såna lagerförde dom tyvärr inte. Då insåg jag att det förmodligen inte var läge att fråga efter Polaroidkameror eller bandstationer till Commodore 64 heller.

På den andra kedjan där dom är vad dom heter införskaffades sedan en mycket liten, billig och enkel digitalkamera. Trodde jag. Efter att ha läst bruksanvisningen funderar jag på att byta den mot filmrullar till min gamla Instamatic....
Hamstern naturfotograferar sommaren 1976.

Inga kommentarer: