lördag 23 oktober 2010

Antikt vs loppis

Idag har jag besökt Antik & Samlarmässan i Avesta Folkets Park. Några superfynd vart det inte men ett par vykort och en EP fick följa med hem. Hittade i och för sig en säljare som hade en del vykort med bensinstationer men priser mellan 30 och 75 kr gjorde att jag avstod några större volymer. I morgon är det Storloppis på samma ställe. Om jag kommer iväg så ska det bli intressant och se om det är samma utbud men till ett något humanare pris? Och var går egentligen gränsen mellan antikt och loppis?
Ett vykort Folke postade i slutet på april 1980,
för att skicka en enkel hälsning till en bekant i Karlstad.

2 kommentarer:

Lybtar sa...

Spännande, hade totalt missat att det var mässa där. I och för sig mycket långt att åka. Men vi har ju åkt långt förut. Skall bli spännande att se om du hittar ngt imorgon.

Karlsson sa...

Nu har jag konstaterat att det fanns en viss skillnad gällande utbud, kvalité och pris, inte så jättestor men ändock märkbar. Sen är det upp till var och en vad man letar efter. Chansade lite och köpte ett par billiga vinyl idag med så jag slapp gå tomhänt därifrån.