Tidningen Motor tar vintern -66 åt sig en del av äran för att vi husvagnskonsumenter har fått det varmt och mysigt. Damens klädsel känns lite märklig, men jag gissar att det är ett arrangemang av en ambitiös fotograf.
För dom som tänker ge sig iväg på fjällsemester kanske en Polarvagn gör sig bra efter Amazonen? Den konstruerades av ett par driftiga ungdomar (jo jag är så pass gammal att trettioåringar räknas till den yngre generationen) i Junsele uppe i Ångermanland just för att de ville ha en vagn som klarade de Norrländska vintrarna. En liten historielektion om företagets första år innan flytten till Dorotea finns här.
6 kommentarer:
Elisabeth har i sin ägo just en 66 årsmodell, detta år när fabriken brann ner gjordes det enligt utsago endast ca.50st.vagnar. Denna 66:a är återställd exakt efter originalet och har fortfarande kvar sina originalgardiner och dynor.En mycket trevlig husvagn som använts flitigt under åren men som nu får stå lite på undantag pga. en annan trevlig husvagn.
Härligt att det bevaras en och annan husvagn också. Och ett extra plus för att den klarat sig från customiseringar.
Tror att Polarvagnen på 60-talet, i ett försök att stoppa fukt i golvet, monterade plastfilm på under/utsidan av plywooden under vagnen. Det visade sig att detta inte var särskilt lyckat. Därför är det skoj att höra att det finns någon av dessa vagnar kvar.
Synnerligen märklig klädsel, halvnaken eller halvklädd?
Inte plastfilm utan aluminiumplåt precis som på väggarna och taket...problemet var att golvmattan var så tät att fukten inte kunde ta vägen nånstans.
Nix så var man klädd i husvagnarna på 60 talet.
Skicka en kommentar